Det är andra året i rad som Omnitas näst intill dubblar omsättningen. Företagets tillväxt har gått i raketfart trots samhällets negativa finansiella påverkan av Covid-19. I jämförelse med 2018, då aktiebolaget registrerades, har nu Omnitas haft en ökning på totalt 1635 procent.
– Under Corona har digitaliseringen varit en central och väsentlig del för företag oavsett omfattning. Att ha fungerande digitala system som bibehåller företagets önskade effektivitet trots distansjobb har fått en helt annan innebörd än vad någon kunde förutspå. Denna digitala förändring har lett till att företag söker efter nya hållbara lösningar och därför har våra tjänster varit attraktiva för företag världen över, Säger Fredrik E Kastenholm, CRO och partner på Omnitas.
Under 2020 har Omnitas Consulting jobbat med många nya kunder, som exempelvis Coop, samtidigt som samarbetet och integrationen med det snabbväxande SaaS-bolaget monday.com har utvecklats och stärkts.
– Vi ser en fortsatt positiv utveckling under 2021 med många nya spännande uppdrag. Vårt mål är att inta en självklar position som en ledande digital managementkonsultbyrå på den svenska marknaden, säger Kastenholm.
Omnitas Consulting fortsätter att växa i takt med företagets omsättning och under 2020 anställdes två nya managementkonsulter. Under 2021 är planen att utöka teamet med ytterligare konsulter samt en ny marknadsavdelning för att ta försäljningen till nya höjder.
– Det är en spännande resa och vi ser fram emot vad 2021 har ett erbjuda, säger Kastenholm.
För mer detaljerad information om Omnitas Consultings bokslut, se;
https://www.allabolag.se/5591751663/bokslut
Presskontakt
Sara Tidhult
Junior Marketing Manager
Sara@omnitas.se
073 – 572 37 27